Op een mooie Pinksterdag!


Gisteren was ik geveld door een zware migraine aanval, en terwijl de zon buiten scheen lag ik in een donkere kamer misselijk te wachten tot het tijd werd voor mijn volgende pijnstiller. 
Vanmorgen werd ik wakker zonder hoofdpijn en met zin in een heerlijk kopje koffie. Gelukkig!


Afgelopen week heb ik genoten van haar biografie Anna, geschreven door Annejet van der Zijl. Wat een mooi boek. 

Gelijk heb ik wat interviews met haar kunnen terugzien op YouTube, die - door het boek te hebben gelezen - nog meer voor mij zijn gaan leven.

Gisteren zou Annie M. G. Schmidt 107 jaar oud zijn geworden als ze er nog was geweest, maar haar boeken en liedjes zijn nog springlevend. In het tien-dagen kraampakket dat ik aan het maken ben voor mijn dochter, zit nu al een boek van Annie, omdat dat voor mij gewoon bij je opvoeding hoort.



En nu ben ik halverwege de tv-serie over het leven van Annie dat terug te zien is op NPO gemist. 

Wat een prachtig gemaakte televisie, waar het leven van Annie wordt doorweven met de liedjes die ze schreef. 

Wat een mooi en ook een heel mooi Nederlands document. 
Wat mij betreft een Aanrader met een Hoofdletter. 




Ik sluit af hier met een toepasselijk liedje voor vandaag. 
Enne.. straks lekker even fietsen, 
met een hoofd zonder pijn, 
op deze mooie Pinksterdag! 

 Jongewaard en van den Heuvel - 

Het nummer 'Op een mooie Pinksterdag' komt uit 
de musical 'Heerlijk duurt het langst' 
van Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten