Oude meuk of 'vintage'?


Op Pinterest zag ik deze foto van iemand met een soort droogkap op 
daadwerkelijk in gebruik - zoals dat toen ging -  in een echte jaren-70 keuken.



Bij het opruimen van de oude spullen van mijn moeder
kwam ik een tasje tegen met iets wat ik niet gelijk herkende. 
Het bleek een opblaasbare droogkap zoals hierboven uit de jaren 70. 
Ik kan me niet herinneren dat mijn moeder hem gebruikte.
Maar we hebben hem eruit gehaald en geprobeerd.
Wim was zo lief om als model te dienen.



Ik heb even op internet gezocht en zag tot mijn verbazing dat precies 
dezelfde droogkap op marktplaats wordt aangeboden voor 25 euro. 

Bij die advertentie staat dit er bij vermeld:
Een hele oude vintage opblaasbare droogkap van Philips. 
Door het iets verzwaarde groene rondje bovenop blijft de droogkap op zijn plaats. 
Geen benauwde gesloten kap maar eentje die los hangt langs het hoofd.
Kan op 2 warmte standen gezet worden. Word geleverd in een tasje.

Nu ik steeds verder aan het opruimen ben mag deze droogkap weg.
Misschien dat een paar van mijn bloglezers er iets in zien?
Ik wil hem wel verloten...

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Naschrift!

Deze vintage droogkap heb ik aangeboden op WGDGO.
Ik heb onder alle belangstellenden geloot en de kap is terecht gekomen bij
Rebekka van den Dool. Zij is thuiskapster bij haar eigen toko: 'Kapper op wielen'
Ze houdt veel van vintage en gaat hem ook daadwerkelijk gebruiken in haar praktijk.


Dus is de droogkap heel goed terechtgekomen!



2 opmerkingen:

  1. Grappig hoor Jacquelien,
    Ik heb zelf ook zo'n droogkap gehad. Echt heel handig was dat. Ik gebruikte deze ook bij mijn moeder en schoonmoeder, als ik krullen bij hen had gezet. Lichtgewicht en je kon er een stukje mee lopen!
    Nostalgisch..... Groetjes Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JHahahahhaah ja die had mijn moeder ook!

    BeantwoordenVerwijderen