Bruidsmeisjes!


Ik ben weer aan de slag gegaan om de enorme klus 
van ons digitale familiefotoboek verder af te maken.
Dus zoek ik foto's uit, sorteer en scan ik ze stuk voor stuk.
Gelukkig kom ik steeds dichterbij het punt waarop 
ik er genoeg heb om mijn boek samen te stellen.
Soms zie ik er een leuk thema in, zoals hier bruidsmeisjes...


 Mijn moeder was bruidmeisje (hier rechts op de linkerfoto) toen haar oom Jan ging trouwen.
Mijn moeder was van 1933, dus dat zal net voor of in de oorlog zijn geweest.

Op de rechter foto ben ik zelf bruidsmeisje toen mijn oom Piet ging trouwen.
Ik was 4 jaar en vond de handschoentjes heel bijzonder, ik deed ze steeds aan en uit. 
Ze hadden met een krultang mijn haren geprobeerd te krullen 
wat ik helemaal niet kende en best eng vond.


Op deze foto staan de twee jongste zusjes van mijn vader 
die bruidsmeisjes waren toen mijn ouders gingen trouwen in 1957.

En het leuk is dat deze twee tantes, inmiddels een eindje in de 70 
met hun oudere zus met hun mannen morgen bij ons op bezoek komen.
Dat betekent dat we met vier koopmanvrouwen zijn met hun mannen. 

Er zullen waarschijnlijk weinig stiltes vallen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten