Puzzelen en schaken!


De afgelopen dagen was ik lekker bezig met de citatenpuzzel van de Trouw, 
en de kerstpuzzels van de Volkskrant: de kruiswoordpuzzel en het cryptogram. 
Ik heb net de oplossingen ingestuurd. Dat hoort voor mij altijd bij mijn kerstvakantie. 

Mijn man Wim is aan het schaken. 
Via chesstime op zijn tablet. Hij is er maar druk mee. 
Met mijn broer, met mijn zwager, met een neefje en met de vriendin van zijn vriend.
Eerst won hij steeds, maar nu heeft hij ook een paar keer verloren. Dat zet hem op scherp!
Zo zit ik rustig te puzzelen en dan hoor ik hem ineens iets mompelen als: 
'Nu heb ik je pion!' of 'Oh, dat had ik niet gezien!'
Gezelligheid alom dus!


En nu zag ik dit schaakbord voor drie.
Dat lijkt me wel heel verrassend om te doen, 
want je moet nu twee tegenstanders in de gaten houden.
Maar ik vind het vooral heel erg leuk bedacht.
Ik wou dat ik het verzonnen had....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten