Afvalupdate!


Hoe was het ook al weer?
Mijn man Wim heeft mij uitgedaagd om dit jaar elke maand een kilo af te vallen.
Elke eerste van de maand doe ik verslag in de maandelijkse afvalupdate

Mijn vorige update op 1 oktober eindigde met deze woorden:
'Dus mijn streven is om op 1 november niet meer dan 81 kilo te wegen.'

'Werk aan de winkel dus:
deze maand moet er anderhalve kilo af 
(plus wat ik gisteren ben aangekomen...)'
'Wish me luck!'

En nu kan ik melden dat ik wel ben afgevallen, maar helaas nog niet die 81 kilo ben.
Ja, die ben ik wel plus nog bijna een hele kilo extra. Vanmorgen was ik 82 -  min.
Ik heb besloten om er toch tevreden mee te zijn.

Mede oorzaak van minder afvallen is dat ik mijn geleende hometrainer heb teruggegeven. 
Het fietsen ging me steeds meer tegenstaan. 
En ik merkte dat ik door steeds dezelfde beweging mijn knieën overbelastte.

Wat verder tegen zat deze maand waren de speculaasbrokken.

De 500 calorieën dagen gaan goed, maar ik merk wel 
dat ik op zo'n dag de hele dag bezig ben met wat ik wel en ook wat ik niet meer mag eten. 
Ook ben ik op zo'n dag wel extra moe en ga dan vaak maar vroeg naar bed,  
wat trouwens ook wel goed is voor het afvallen: meer rust en goed slapen.


 Mijn plan voor de komende maanden is om toch weer meer te gaan bewegen.
Gisteren hoorde ik in het zwembad over de mogelijkheid van een 55+ halfjaar-abonnement.
Daarmee zou ik twee keer per week moeten gaan zwemmen om het geld 'eruit' te krijgen.
Dat zou misschien net kunnen helpen om vaker te gaan. 
Geen smoesjes meer, gewoon gaan!

 Daarmee hoop ik mijn afvallen weer op gang te brengen.  
Wat verder helpt is dat mijn man en ik op 23 december een medische check-up krijgen 
waarbij we hopen dat de bloedwaardes nu beter zijn dan aan het begin van het jaar.
Dat is motiverend.

Leuk is ook dat mensen het nu echt gaan zien:
'Mam, je hebt echt een slanke taille!'

Enne.... ik had ook wel een geweldig fijn moment toen ik mijn winterkleren paste: 
Sommige kleren waren gewoon te groot en veel jurkjes staan me nu mooier. 
Negen kilo is toch een kledingmaat kleiner.

Ik hoop op 1 december niet meer dan 80 kilo te wegen!

Even teruglezen?




5 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo goed van je! Gelukkig ben je ook een beetje trots op jezelf, want dat mag je echt zijn
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal jij blij zijn als echt die 7 op de weegschaal verschijnt! Succes hoor. Groeten van Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het Jeannet, gek is dat ik nu op het moment niet denk dat dat ooit gaat gebeuren. Het is steeds moeilijker en misschien ben ik me al aan het indekken voor als het inderdaad niet zou lukken. Maar dan moet ik mezelf toespreken en echt mijn best doen! Mocht ik ooit mijn gewicht onder de 80 krijgen zal ik echt heeeeel blij zijn!
      fijne dag, Jacquelien

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat je al zo veel afgevallen bent. Misschien kun je koolhydraatarm/-vrij gaan eten, dat scheelt ook heel veel kilo's!
    Succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen